INFO TERKINI



"Minda dan Budaya di Perkasa, Sejarah Tercipta"
Selamat Datang Ke Weblog SK Taman Rinting 1

Jumaat, 18 November 2011

Aktiviti Bulan Bahasa 2011

14 Nov.: Penyampaian hadiah bagi pertandingan Tulisan Berangkai yang telah diadakan pada minggu lepas telah disampaikan oleh Ketua Guru Penyelaras Tahun 6, Pn. Ruhila Adnan. Para pemenenang dipilih dua tulisan terbaik daripada setiap kelas Tahap 2.





Selepas majlis penyampain itu, murid-murid dipertontonkan dengan persembahan bakat-bakat si cilik yang tidak kurang hebatnya dalam mendeklamasikan sajak. Kategori bagi pertandingan mendeklamasikan sajak dibahagikan kepada tiga aliran iaitu tahun 4, 5 dan 6. Ternyata SKTR1, masih ada bakat-bakat baru yang boleh digilap untuk dijadikan pelapis.

Seterusnya, pertandingan Sahibba dilangsungkan mengikut tiga aliran tahun. Pertanndingan yang menguji minda itu mendapat sambutan yang baik daripada murid-murid.

Para pemenang bagi kedua pertandingan yang diadakan pada hari telah diumumkan pemenangnya dan disampaikan hadiah oleh GPK Ko-kurikulum, Pn. Hjh. Mariah Mohamed. Adalah diharapkan dengan aktiviti-aktiviti sebegini, murid-murid dapat menghayati kempen Bulan Bahasa Kebangsaan yang dilancarkan.





"Bahasa Jiwa Bangsa"


*Program ini telah dikendalikan di bawah Panitia Bahasa Melayu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan