INFO TERKINI



"Minda dan Budaya di Perkasa, Sejarah Tercipta"
Selamat Datang Ke Weblog SK Taman Rinting 1

Jumaat, 9 April 2010

Bantu Sekolah Tingkat Kecemerlangan Pelajar

JOHOR BAHRU 3 April - Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) digesa membantu pentadbiran sekolah dalam usaha meningkatkan kecemerlangan akademik dan kokurikulum pelajar.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Usahawan dan Koperasi, Pelajaran dan Pengajian Tinggi negeri, Datuk Maulizan Bujang berkata, tugas untuk melahirkan pelajar cemerlang dalam semua aspek tidak hanya perlu dilepaskan kepada para guru semata-mata.

Justeru, penglibatan ibu bapa dalam setiap program yang dianjurkan oleh PIBG dan sekolah amat dituntut.

"Kerjasama yang baik daripada kedua-dua pihak amat penting kerana ia merupakan tunjang untuk melahirkan pelajar cemerlang.

"Kita berharap agar penglibatan ibu bapa tidak hanya terhad kepada perkara tertentu saja tetapi biarlah secara lebih meluas," katanya.

Beliau berkata demikian selepas merasmikan Mesyuarat Agung PIBG dan Majlis Anugerah Cemerlang ke-6 Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Taman Daya 3, di sini hari ini.

Maulizan turut menyumbang wang sebanyak RM7,000 untuk memperbaiki prasarana di sekolah berkenaan.

Pada majlis itu, seramai sembilan pelajar cemerlang dalam Penilaian Menengah Rendah (PMR) dan lima Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) menerima plak penghargaan, sijil dan bunga.

Seorang penerima, Muhammad Hafiz Shafi yang memperoleh 9A dan IB dalam SPM bersyukur apabila mendapat keputusan cemerlang.

"Dengan keputusan yang diterima ini, saya berhasrat untuk menyambung pelajaran ke universiti selepas ini," katanya.

Bagi Noor Mohd. Noh Jasman, 16, memperoleh keputusan 8A dalam PMR memberi semangat kepadanya untuk terus belajar bersungguh-sungguh sebagai persediaan menghadapi SPM selepas ini.

http://www.utusan.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan